Lördag den 23:e december 2006 - min första EFIT-dag

För ett tag sedan bestämde jag mig för att det där EFIT verkade vara en rolig grej och reggade mig där. Sen lyckades jag missa två eller tre EFIT-dagar i rad... Men nu är jag igång!

09.13

Kl. 09.13. Jag går upp och går på toa. Hunden går som vanligt upp och hoppar upp i soffan, där hon just den här dagen bara tappar ner tre av sina leksaker på golvet.

10.01

Kl. 10.01. Kira letar blodpuddingsgodis som är gömt lite här och var i vardagsrummet.

11.05

Kl. 11.05. Per tvättade bilen häromdagen, så när det nu stänkt lite på rutan vill han inte använda vindrutetorkarna för att "då blir det sådana där fula ränder på framrutan". I stället åker vi in på Statoil så kan han få rutan ren och fin. (Skrev jag att hans nya jobb bl.a. innebär att se till så att OKQ8:s hyrbilar är rena och fina?)

12.11

Kl. 12.11. Både Kira och Pers föräldrar kollar in vår nya lägenhet för första gången.

13.19

Kl. 13.19. Jag lägger pussel. De andra i hushållet har lite olika intressegrad för pusselläggandet.

14.29

Kl. 14.29. Kira väntar på "varsågod".

15.09

Kl. 15.09. Per dekorerar sin pepparkaksbil, som sedan visar sig bli fulare efter dekorationen än före...

16.08

Kl. 16.08. Nu har nog min lussebullsdeg jäst till mer än dubbel storlek.

17.54

Kl. 17.54. Det blev mycket att stå i med den stora lussebullsdegen. Första bulldegen råkade bli lite...åt det mörkare hållet. Men man kan gröpa ur innanmätet, det går att äta.

18.45

Kl. 18.45. Per somnar efter att jag läst lite ur en rolig bok för honom. Undrar om han inte tyckte den var lika rolig som jag tycker att den är?

19.20

Kl. 19.20. Kira gnager på tjurmuskeln hon fick i julklapp av Daniel och Jessica. I förgrunden den andra julklappen hon fick av dem.

20.32

Kl. 20.32. Vi spelar Bingolotto. Vi vinner inga storvinster.

21.13

Kl. 21.13. Jag upptäcker att Kiras tjurmuskel förvandlats till en stor geggklump och för att rädda soffan (och hundens tassar) får tjurmuskeln vila en stund.

22.36

Kl. 22.36. Medan husse och matte ser på Bingolotto passar hunden på att möblera om lite i sovrummet.

23.09

Kl. 23.09. Hunden är trött. Matte är också trött, men Bingolotto är ju inte slut riktigt än...

EFIT

Kommentarer
Postat av: barajagjohanna

Trevligt med en till i EFIT. Kolla gärna min EFIT också.

Postat av: Erika

Roligt att du kommit igång med efit! Själv var jag oxå i farten igår, men mina bilder kommer kanske först om någon dag.
Va stor kira har blivit! Jättefin är hon, verkligen!

2006-12-24 @ 13:47:09
URL: http://aliva.blogg.se
Postat av: Sara

Hoppas du kom ihåg dagens efit, men jag har för mig att det är en till chans senare i januari! :) Fina bilder du har tagit. Jag har mina efit bilder här: www.logsko.se
Fin hund!! :)

2007-01-13 @ 17:23:48
URL: http://mittlivsomsara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback